Raport o stanie powiatu wysokomazowieckiego za rok 2023
Zgodnie z art. 30a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym. (Dz. U. z 2024 r. poz. 107), zarząd powiatu co roku przedstawia radzie powiatu raport o stanie powiatu. Raport obejmuje podsumowanie działalności zarządu powiatu w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii oraz uchwał rady powiatu.
Rada powiatu rozpatruje raport podczas sesji, na której przyjmowana jest uchwała rady powiatu w sprawie udzielenia lub nieudzielenia zarządowi absolutorium. Raport jest rozpatrywany w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie powiatu przeprowadza się debatę.
Debata nad Raportem o stanie Powiatu Wysokomazowieckiego za 2023 rok będzie miała miejsce na sesji Rady Powiatu Wysokomazowieckiego.
Głos mieszkańców w debacie nad Raportem
W debacie nad raportem o stanie powiatu mieszkańcy powiatu mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 150 mieszkańców powiatu.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który została zwołana sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie powiatu. Zgłoszenia należy dokonać w Starostwie Powiatowym w Wysokiem Mazowieckiem, ul. Ludowa 15A kancelaria ogólna - pokój nr 6. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać glos w debacie wynosi 15.
Metryka strony